Promocje

Producenci
Zaloguj się
Nie pamiętasz hasła? Zarejestruj się

Letnio, jesienie karpie z głębokiego jeziora polodowcowego….

Letnie łowienie jest całkowicie inne niż łowienie wiosną karpi. Tu już zmieniamy praktycznie wszytko od zestawów końcowych po technikę nęcenia. Latem ryby żerują bardzo często i duże ilości potrafią wciągnąć w siebie naszego sypanego towaru do wody.

Mowa o jeziorze polodowcowym tu początki były ciężkie, w kwietniu 4 doby bez kontaktu z rybą obraną na cel zasiadki. Nie poddaliśmy się minął miesiąc meldujemy się na jeziorze. Szybka decyzja ze siadamy na rozpadający się pomost kije na podpórkach do wody i ogień. Po rozbiciu obozowiska wystartowaliśmy wysądować miejscówki, podczas płynięcia zauważyliśmy ładny spław w oddali. Dwa miejsca mamy wysondowane na 5.5m drugie dwa na 7 i 9m . Szybkie obsypanie miejscówki kulami 18mm i 24mm kukurajza z frutella na płytszych partiach wody głębiej scopex-squid wszystko ładnie za dipowane. Na zestaw sypiemy latem 30/40 kul rozsypując je w okolicy markera do tego trochę orzecha tygrysiego i mamy miejsce zanęcone można kłaść zestaw.

Wieczorem siedząc z chłopakami pijąc kawę i gadając patrzymy a tu rola na jednym z naszych wędek, szybka akcja do pontonu i płyniemy po rybę. Pod markerem ukazuje się karp w granicy 5/6 kg. Spłynęliśmy z ryba do brzegu żeby rybę do slinga wsadzić i rano porobić fotki. Łowiliśmy później z wody nie przekraczającej 1.5 m gdzie widać było czy coś wyzbierało coś kulki i orzech. Pierwsza ryba z tej miejscówki w grążelach był nią przepiękny amur o wadze 14.700 kg, który połakomił się na pop-upa Pananasa 15mm na spinner rigu. Miejscówka zasypanym tonącymi pananasem 18mm. Nie sypiemy na jeziorach tego typu gdzie jest duża populacja leszczy, jazia, klenia, karasia i lina takim towarem jak gotowana kukurydza czy konopie ponieważ nie chcemy właśnie nie proszonych gości w naszych miejscówkach tu musi być wszystko perfekcyjnie zrobione żeby przechytrzyć te piękne dzikie karpie. Wędki jak widać na zdjęciu są w wodzie za pasem trzcin. Taki o to sposobem możemy obłowić z obu stron brzegi i środkowe partie wody. Do brania ubieramy wodery wsiadamy w ponton i płyniemy po rybę, gdyż z brzegu hol był by nie możliwy ponieważ na jeziorze strasznie spada głębokość w środek jeziora. Na samym środku jeziora w zeszłym roku sonda pokazała 24.5m. Obozowisko znajduje się na brzegu w lesie którym jest otoczone jeziorko. To jest to co lubimy najbardziej.

Zestawy końcowe na lato stosujemy już pewniejsze masywniejsze ryby żerują pewnie już wiec niema obawy stosować delikatnych zestawów oraz małych haków tu już możemy być pewni ze nr.4/2 zasysa z bałwankiem 20/18 mm karp w granicach 2-3 kg bez problemu wiec nie bójcie się stosować dużych haków latem to nie wiosna ze brania są chimeryczne.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu